Reklama Współpraca Forum Sitemap
Szukaj: Dodaj wyszukiwarkę do FireFoxa!
Dodaj do ulubionych ustaw jako startową  
Polecamy: Sprzęt do siłowni Wyposażenie siłowni Odżywki i suplementy  
Dieta - Dieta wysokobiałkowa - sposób na nadwagę i otyłość
strona główna FORUM słownik Praca Sprzęt do siłowni
Odchudzanie Fitness - rodzaje ćwiczeń

Diety odchudzające
Odchudzanie to długotrwały proces polegający na zmniejszaniu wagi i masy ciała do stopnia, który nas zadowala. Długość tego procesu zależy od różnych czynników, np. od stopnia zaawansowania nadwagi bądź otyłości, od czynnika wpływającego na pojawienie się nadwagi/otyłości i od zgubnych przyzwyczajeń - stylu życia i upodobań dietetycznych. Walka z nadwagą i otyłością jest często żmudna i monotonna. Odchudzanie to ubytek tkanki tłuszczowej organizmu w skutek dostarczenia mu mniejszej ilości kalorii (w postaci pożywienia) niż wynosi jego dzienne zapotrzebowanie. Jest kilka sposobów dzięki którym powiększa się deficyt kaloryczny. Podstawowym jest stosowanie diety niskokalorycznej.

Dieta wysmuklająca
Dieta szwedzka
Dieta kopenhadzka
Dieta Montignaca
Dieta błyskawiczna
Dieta francuska
Dieta biurowa - 1200 kcal
Dieta jagodowa
Dieta siedmiodniowa




 
Newsy  

Dieta wysokobiałkowa - sposób na nadwagę i otyłość

25.11.2007 00:12
Wysokobiałkowa dieta, jak wskazuje sama nazwa - polega na dostarczaniu organizmowi dużych ilości białka, materiału budulcowego. Dieta ta jest zalecana sportowcom uprawiających sporty siłowe i osobom chcącym zmniejszyć poziom tkanki tłuszczowej w organizmie. Podstawowe funkcje białek:
1. białka są niezbędnym materiałem do budowy nowych i odbudowy zużytych tkanek. Zajmują pierwsze miejsce wśród stałych składników ciała - stanowią 75% suchej masy tkanek miękkich ciała


Urlop i wczasy
odżywki
Sprzęt do siłowni



2. białka nie wykorzystane w procesach anabolicznych są wykorzystywane jako źródło energii.
3 białka są materiałem do biosyntezy hormonów białkowych.
4. biorą udział w odtruwaniu organizmu.
5. są materiałem do biosyntezy ciał odpornościowych.

Skoro białko jest budulcem, czy dieta wysokobiałkowa wiąże się ze zwiększaniem masy ciała?
Nie! Jeśli dieta jest obfita w białko, a uboga w materiał energetyczny - węglowodany i tłuszcze, nie ma mowy o zwiększeniu masy ciała.

Dieta wysokobiałkowa wręcz odwrotnie, sprzyja poprawie sylwetki i jakości ciała.
Dieta wysokobiałkowa dodatkowo przyczynia się do poprawy funkcjonowania organizmu (uzupełnia podstawowe niedobory organizmu na materiał budulcowy jakim jest białko).

Komponowanie posiłków:
Przestrzeganie wytycznych diety wysokobiałkowej jest niezwykle trudną sprawą. Cała dieta bowiem opiera się na takim komponowaniu posiłków, by zapewnić organizmowi 2, 2,5 grama białka na jeden kilogram masy ciała. Czyli osoba ważąca 60 kg musi dostarczać dziennie od 120 gram do 150 gram białka.

W diecie wysokobiałkowej należy ograniczyć spożywanie węglowodanów i tłuszczy do minimum.

Do komponowania menu w tej diecie trzeba nieraz korzystać z tabel kalorycznych w celu zapoznania się z ilością białka w 100 gramach produktu. Najwięcej białka zawierają produkty mięsne, dlatego też każdy posiłek musi bazować na mięsie.

Zawartość białka w mięsie (w 100 gramach):
* Baranina (udziec) - 18 gram białka
* Cielęcina (chuda, bez kości) - 20 g
* Cielęcina (łopatka) - 19,9 g
* Cielęcina (sznyclówka) 20,5 g
* Dorsz świeży (bez skóry) - 16 g
* Dorsz z rusztu - 22,1 g
* Dorsz wędzony - 22,1 g
* Flądra świeża - 16,5 g
* Gęś, tuszka - 14,1 g
* Indyk - 24 g
* Indyk (piersi bez skóry) - 19,2 g
* Indyk (podudzie) 15,7 g
* Kaczka - 18 g
* Karp - 16 g
* Królik - 21 g
* Kura, tuszka - 18,5 g
* Kurczak chudy - 23 g
* Kurczak pieczony - 16,4 g
* Kurczak, mięso z piersi bez skóry - 21,5 g
* Kurczak, mięso z uda ze skórą - 16,8 g

Więcej informacji w tabeli kalorycznej - mięso


Przygotowując dania staraj się to robić w ten sposób, aby nie były wysokokaloryczne. Częściej potrawy piecz, gotuj lub grilluj - unikaj smażenia w oleju.

Przepisy kulinarne znajdziesz w serwisie gastronomia.magicsport.pl.


Jakich można się spodziewać efektów?
Niestety nie można jednoznacznie powiedzieć ile zgubisz kilogramów. Każdy organizm jest ewenementem, każdy ma nieco inny metabolizm. Pewne jest zaś to, że sumiennie wybierając produkty i odpowiednio przygotowując posiłki zgubisz od 1kg do 5 kg w ciągu trzech tygodni.

Utrata ciała jest gwarantowana, ponieważ białka sprzyjają uwalnianiu hormonu wzrostu, który to wpływa na spalanie tłuszczu. Dieta obfita w białko znacznie przyspieszy Twój metabolizm, przez co zredukujesz zbędne nadwyżki energii (nie będzie ona magazynowana w komórkach tłuszczowych).

napisał

Jeżeli spodobał się Tobie ten artykuł i chciałbyś go wypromować skorzystaj z poniższych opcji: Dodaj do gwar   Dodaj do wykop
 
  Dyscypliny sportowe

Kulturystyka

Strongman

Kick-boxing

UFC

Futbol amerykański

Piłka nożna

Pływanie

Skoki narciarskie
  Pozostałe serwisy

Gastronomia

Suplementacja

Sklepy sportowe

Medycyna sportowa

Plotki sportowe

Turystyka
  Polecane

Urlop, wczasy, wakacje

Odżywki i suplementy

Atlasy treningowe

Fitness kluby i siłownie
Odchudzanie
Odchudzanie polega na zmniejszaniu wagi i masy ciała do stopnia, który nas zadowala. Proces odchudzania trwa zazwyczaj kilka miesięcy, po nim następuje proces utrzymania wagi ciała i zachowania pięknej sylwetki. Tylko wytrwałe kobiety mogą cieszyć się wspaniałą figurą i tylko wytrwali mężczyźni mogą ukazać piękny zarys muskulatury. Zacznij odchudzanie wraz z nami!
Fitness TV
Fitnesski
Seksowne ciałka
Moda na zdrowie
(c) 2009 magicsport.pl - kopiowanie dozwolone jedynie po uzyskaniu zgody zarz�du magicsport.pl - prawa autorskie
Strony Internetowe
Cenimy Twoją Prywatność